Ondt i Ryggen(11 items)

Rygstøtte

Der findes funktionelle og fleksible rygbandager, som fungerer som et bælte, du placerer om livet. De bedste støttebandager til ryggen finder du her hos nytilbud.dk, hvor vores produkter er designet til at give dig følgende egenskaber: Støtte og stabilitet Varme Lindring af ømhed og smerter Kompression Individuel tilpasning til din rygkurve Du kan bruge de funktionelle bandager både forebyggende og behandlende, og redskabet anvendes af både mænd og kvinder. Designmæssigt finder du forskellige modeller af de populære støttebandager til ryggen. De fås som både bind og bælter. Herunder bliver guidet igennem alt det, du skal vide for at vælge den rette løsning til dit behov. Rygstøtter betegnes også som rygbandager, ryg bind og rygbælter. Rygstøtte til mænd med mange egenskaber De klassiske rygstøtter fungerer som bandager, der placeres om livet og spændes fast på maven med en kraftig velcro rem. Det er til fordel for dig at finde støttebandager med velcro rem. Der er forskel på mænds diameter om livet. Når du har en bandage med velcro, kan du selv justere, hvor meget kompression du ønsker om din ryg. Des strammere du justerer din bandage, des mere støtte og stabilitet vil du opnå. Du kan bruge din støttebandage til forebyggende formål samt behandle akutte og milde smerter i rygområdet. For at din bandage kan give den bedste virkning og funktion, skal du sørge for at vælge den rette model til din krop. Det kræver, at du måler dig om livet, og bruger dette tal i centimeter til at finde den passende størrelse. Vores stabiliserende støtte bandager til ryggen findes i følgende størrelser: S/M (71cm – 90cm) L/XL (90cm – 112cm) De fleste mænd skal bruge en størrelse L/XL. Når du har fået akutte gener og begyndende smerter i ryggen, skal du kunne få optimal kompression fra din støttebandage. En særlig egenskab hos kvalitetsmodellerne af dette hjælpemiddel er den varmegivende effekt. Denne fås ved at vælge en støttebandage med indlagte neopren plader. De kraftige plader hjælper til med at skabe stabilitet og virker desuden varmereflekterende. Sådan bruger du din rygstøtte (hhv. med og uden neopren) Alt efter som du bruger din bandage på ryggen til forebyggende eller behandlende formål, kan der være forskel på, hvordan og hvor længe du skal bruge dit hjælpemiddel. Hvis din bandage har indlagte neopren plader, anbefales det at bruge redskabet 3-4 timer, hvorefter huden skal have luft. Neopren er et effektivt materiale til at fremme helingsprocessen af skader og overbelastningsreaktioner i muskler og led. Det har en varmereflekterende effekt, som indvirker positivt på en overbelastet ryg. Varmen stimulerer gendannelse af musklernes optimale funktioner ved at lindre og give ro og hvile. Den intense varme kan virke hudirriterende, hvis du bærer din rygstøtte i mange timer. Når du bruger din bandage til forebyggende formål, og hvis hjælpemidlet er uden neopren, kan du frit bruge den næsten hele dagen. Det anbefales at holde 3-4 timers pause i løbet af en dag, hvor din hud kan få luft. Når du vælger en rygstøtte af høj kvalitet på overfladematerialet, kan du bære hjælpemidlet igennem flere timer. Det tætsiddende design og det hudvenlige materiale gør det muligt at bære dit normale tøj uden på støttebandagen. Rygstøtte til kvinder til forskellige behov og størrelser Alle og enhver kan komme ud for enten midlertidigt eller i tilbagevendende perioder at bruge en støttebandage til ryggen. Disse smertelindrende- og skadesforbyggende hjælpemidler bruges af både mænd og kvinder samt ung og gammel. Det er langt fra kun professionelle sportsfolk og ambitiøse fitnessudøvere, som i perioder anvender en stabiliserende bandage om livet. Vores rygge er udsat for stor belastning på daglig basis som følge af uhensigtsmæssige arbejdsstillinger, intensiv træning, overbelastning, løft og vrid. Alle kan komme ud for at få brug for ekstra støtte. I takt med årene vil vores rygge blive mere og mere skrøbelige. Ømhed i ryggen kan være opstået om følge af aldersbetingede vilkår. Der er ingen bivirkninger eller gener forbundet med at bære en støttebandage om ryggen, som kan aflaste muskler og bindevæv. Det vigtigste, du skal være opmærksom på, er at finde den model, som i omkreds kan passe til dig og din kropsbygning. Der er forskel på kvinder, og du kan finde stabiliserende rygstøtter i både S, M, L og XL: S/M (71cm – 90cm) L/XL (90cm – 112cm) Det skal være muligt for dig at bære din støttende bandage om ryggen, uanset hvilke aktiviteter du foretager. Når du vælger en kvalitetsmodel med hudvenlige syninger langs kanten, kan du uden problemer bære bandagen på arbejde og lave kontorarbejde med den om livet. Undgå og forebyg dårlig kropsholdning med en lille rygstøtte Til dig der har en begyndende dårlig kropsholdning eller tendens til at falde sammen i ryggen, kan du med fordel forebygge rygskader med en lille rygstøtte. Denne fungerer som et stroppesystem, der sørger for at give dig din naturlige holdning langs skulderbladene tilbage. Det kan være en fordel at bruge dette funktionelle redskab, hvis du sidder i flere timer ved et skrivebord på daglig basis. Du kan nemt tage redskabet med dig på arbejde eller bruge det derhjemme på kontoret. Dette redskab er skabt til at forebygge nakkeskader, som er en hyppig gene blandt danskerne. Vores livsstil og omfangsrige forbrug af tablet, bærbar og mobiltelefoner smitter negativt af på vores kropsholdning. Alle kan anvende dette enkle hjælpemiddel, som kan skåne dig for længerevarende skulder- og nakkeskader og dyre besøg hos kiropraktor og massør. Designet er skabt i en one size model, der nemt kan indstilles med velcrostropper på hver side. Den funktionelle ryg- og skulderstøtte ses ikke under beklædning. Rygstøtte - bind eller bandage? Markedet for aflastende, stabiliserende og smerteforebyggende hjælpemidler til ryggen er bredt. Og du vil støde på mange forskellige betegnelser alt efter model, producent og formål med dit støtteredskab. De mest brugte udgaver og modeller er støttebandager- og bind. Som navnene antyder, er der designmæssige forskelle på de to forskellige produktudgaver. Hvor bandager er mere kraftige i design, vil støttebind generelt være mindre omfangsrige i tykkelse. Bandager bruges af mange forskellige målgrupper til behandlende formål. Det kan være i forbindelse med en akut skade i ryggen, i forbindelse med et genoptræningsforløb, eller til støtte for en kronisk svag rygmuskulatur. Når du vælger et støttebind, vil dette typisk være til det forebyggende formål. De kan bruges til træning som et stabiliserende supplement og for at undgå overbelastningsskader på ryggen. Derudover kan ryg bind anvendes til at fremme en mere rank kropsholdning. Uanset om du vælger den ene eller anden model, skal du være opmærksom på designet af din rygstøtte. Selvom bandager giver dig maksimal støtte, kan ryg bind stadig være mere omfattende i design. Her handler det om at vælge de mest moderne udgaver, som er fremstillet med respekt for din bevægelighed og komfort under brug. Der findes ryg bind i designs med stropper over skuldrene, så modellen fungerer som en stabiliserende vest. Og der findes effektive og funktionelle bandager, som blot skal placeres om livet. Sådan sikrer du dig størst bevægelighed med din rygstøtte Først og fremmest skal din støttende bandage eller bind give dig stabilitet og lindre smerter og ømhed. Men dit produkt skal også være behagelig for dig at bruge, så du oplever færrest mulige gener i forbindelse med anvendelse. Når du skal afgøre, hvilken model der vil give dig mest bevægelighed og komfort, kan du bruge disse designmæssige punkter at vælge produkt i forhold til: Model med velcrolukning Designsnit Kvalitet af syninger Den mest komfortable model får du ved at vælge et produkt med velcrolukning. Med denne kan du selv indstille og tilpasse omfanget af kompression. Der kan være tidspunkter, hvor du har brug for enten at øge eller lindre kompressionen. Når du vælger en lav bandage, kan du placere denne over dine hofter, så du ikke bliver generet af redskabet, når du sidder eller går. Kvaliteten af dit produkt har indvirkning på, hvordan kantsyninger er fremstillet. De bedste modeller har skånsomme syninger, som ikke generer din hud i forbindelse med brug. Udnyt fordelene ved et rygstøtte bælte De fleste sportsudøvere foretrækker at bruge bæltedesignet for deres rygstøtte. De er enkle at anvende, nemme at opbevare i en sportstaske og kan holde til slid og hyppig anvendelse. Det er vigtigt, at dit støttebælte til ryggen ikke kun har lindrende egenskaber, men at det også er simpelt at anvende. Alle kan bruge bæltedesignet, som fås med de varmereflekterende neoprenplader, som kan lindre ømme muskler og bindevæv. Det har stor betydning for dit fysiske og mentale velvære, at du kan skåne dig selv mod smerter i ryggen. Og det skal være nemt for alle at lindre ømheder i ryggen, så du kan forebygge en skade. Uanset hvilken type arbejde du har, om det er fysisk krævende eller stillesiddende, og uanset hvad du beskæftiger dig med i din fritid, spiller din fysiske trivsel en afgørende rolle i din hverdag. En tilstand med gener og smerter hæmmer dig både på arbejde og i fritiden. Og periodevise eller kroniske smerter kan være med til at sænke livskvaliteten. Der er ingen grund til at lade dig hæmme i din frihed og lade ømhed udvikle sig til smertetilstande. Med et støttebælte til ryggen kan du selv behandle dine ømheder i opløbet og undgå varige smerter. Dette kan betyde, at du undgår at skulle aflyse dine fritidsaktiviteter, du undgår at skulle bruge sygedage på arbejde, og du undgår at sætte din træning på pause. Du kan opnå fordele på både kort og lang sigt ved at bruge et støttebælte til ryggen: Forebyggelse af rygsmerter Lindring af muskelinfiltrationer Øget velvære og øget bevægelighed Du kan fortsætte din livsstil, når du behandler ømheder i tide Der er ingen risici forbundet ved at bære et rygstøtte bælte Det er et billigt og slidstærkt redskab Fleksibel og nem at anvende Enkel at vedligeholde så du kan få maksimal holdbarhed af produktet Du behøver ikke gå på kompromis med kvaliteten, når du ønsker et støttebælte, en rygbandage eller et rygbind til budgetvenlige priser. Hos nytilbud.dk kan du finde kvalitetsmodeller til konkurrencedygtige priser, som kommer med markedet bedste egenskaber og mest slidstærke materialer. Vores brede udvalg af forskellige modeller gør det muligt for alle vores kunder at finde den model med det design, som passer til individuelle behov. Find den bedste rygstøtte til dit behov i dag og skån dig selv mod ømheder i ryggen i fremtiden. Beskyt din ryg med en rygbandage Smerter i ryggen rammer de fleste af os og kan være utroligt smertefulde. Ofte går smerterne væk af sig selv, men de vender desværre næsten lige så ofte tilbage. Disse pinefulde rygproblemer kan være en kæmpe hindring i hverdagen. Du kan forebygge disse ubehagelige rygskader ved at bruge en rygbandage. Hvis du allerede har overbelastet eller skadet din ryg, kan du aflaste den med en rygbandage. Hos nytilbud.dk tilbyder vi alt indenfor rygbandage. Uanset hvilken støtte din ryg kræver, kan du hos nytilbud.dk få den optimale rygbandage til alt fra sportsskader til ømme, overbelastede muskler. Mange rygskader som f.eks. sportsskader og overbelastninger, kræver at ryggen holdes i ro. Rygbandager bruges derfor til at skabe støtte og stabilitet omkring skaden. En rygbandage er altså en god måde at aflaste sin skadede, ømme eller overanstrengte ryg på. For at opnå den optimale beskyttelse af ryggen, er det vigtigt at vælge en rygbandage i tilstrækkelig kvalitet. Så har du brug for effektiv beskyttelse af din ryg, er det vigtigt, du vælger den rette rygbandage af god kvalitet. Under kategorien rygbandage finder du bl.a.: - Lændestøtte - Rygstøtte - Lændebælte

Ondt i Ryggen

Svage muskler og dårlig arbejdsstilling er de hyppigste årsager til rygsmerter. Ondt i ryggen kan oftest klares med håndkøbsmedicin og rygøvelser. Det hjælper ikke at lægge sig i sengen og vente på at det skal gå over. Det hjælper at bevæge sig som du plejer.

Ondt i ryggen dækker over smerter, ømhed, stivhed eller ubehag i ryggen. Sygdommen har mange forskellige navne: hold i ryggen, lumbago, iskias, myoser og slidgigt i ryggen.

Her ser du en liste med nogle af de betegnelser, som du ofte støder på:
  • ”Akut hold" eller ”hold i ryggen” - et eller flere af rygsøjlens små led, facetleddene, har sat sig fast. Måske en forstuvning af et led. Eller en overbelastet muskulatur, som kramper sammen. Rygsøjlens bruskskiver, dikcusskiverne, kan også være involveret.
  • ”Hekseskud” - er et andet ord for pludselige smerter, ”akut hold”, i den nederste del af ryggen.
  • ”Facetsyndrom” betyder, at det drejer sig om et eller flere af rygsøjlens små led, facetleddene.
  • ”Ischias” - betegner smerter fra nederste del af ryggen, lænden, som trækker nedefter til balden og måske bagsiden af benet. Her løber den store ischias nerve. Meget forskelligt kan genere nerven, så betegnelsen siger ikke noget præcist om selve årsagen.
  • ”Diskusprolaps” - en af rygsøjlens bruskskiverne, diskusskiverne, buler ud eller noget af skivens bløde kerne er blevet presset ud og ligger nu udenfor skiven.
  • ”Lumbago” - er andet ord for ondt i ryggen, typisk længerevarende smerter.
  • ”Slidgigt i ryggen” – fortæller at bruskskiverne og leddene i rygsøjlen er slidte. Det sker hos alle, men udløser ikke problemer hos alle. Nogle kan være meget slidte, uden at det gør ondt.
  • ”Myoser” eller ”muskelspændinger i ryggen” - muskler reagerer med spændinger på grund af overbelastninger, som både kan være af fysisk art, fx mange løft, og psykisk karakter, fx problemer i parforholdet.
  • ”Rund-rygget” – betyder at rygsøjlen bøjer mere forover end normalt. Typisk et problem med holdningen, men det kan også skyldes, at nogle af rygsøjlens knogler er kileformede. Det sidste kaldes ”Scheuermanns syndrom”.
  • ”Skæv ryg” - er naturlige skævheder i rygsøjlen. Sideværts krumninger kaldes også scolioser. Stort set alle har nogle skævheder, så de behøver ikke at give problemer.
  • ”Lige ryg” her er rygsøjlens krumninger, S-formen, som ses fra siden, rettet ud. Helt eller delvist. Lige ryg giver en lidt mere sårbar ryg på grund af de manglende krumninger.
  • Forstuvninger og fiberspræninger kan ramme ryggens led og muskler ved pludselige overbelastninger, for eksempel fald eller tunge løft.
ondt i ryggen,ondt i ryggen øvelser,ondt i ryggen kræft,ondt i ryggen om natten,ondt i ryggen gravid,ondt i ryggen og maven,ondt i ryggen når jeg trækker vejret dybt,ondt i ryggen lænden,ondt i ryggen efter søvn,ondt i ryggen når jeg trækker vejret,ondt i ryggen efter ny seng,ondt i ryggen når jeg hoster,ondt i ryggen om morgenen,ondt i ryggen ved vejrtrækning,ondt i ryggen når jeg ligger ned,ondt i ryggen når jeg sover,ondt i ryggen efter løb,ondt i ryggen og ben,ondt i ryggen højre side,ondt i ryggen og kvalme,ondt i ryggen efter træning,ondt i ryggen ved hoste,ondt i ryggen massage,ondt i ryggen seng,ondt i ryggen efter fald,ondt i ryggen når jeg vågner,ondt i ryggen når jeg står op,ondt i ryggen når jeg synker,ondt i ryggen venstre side,ondt i ryggen gravid øvelser,ondt i ryggen efter dødløft,ondt i ryggen efter løft,ondt i ryggen menstruation,ondt i ryggen madras,ondt i ryggen odense,ondt i ryggen kiropraktor,ondt i ryggen af seng,ondt i ryggen behandling,ondt i ryggen i højre side,ondt i ryggen af at hoste,ondt i ryggen når jeg sidder ned,ondt i ryggen over lænden,ondt i ryggen hvad gør jeg,ondt i ryggen når jeg går,ondt i ryggen teenager,ondt i ryggen lunger,smerter i ryggen under ribben,ondt i ryggen efter hoste,ondt i ryggen gåture,ondt i ryggen rygsøjlen,ondt i ryggen efter kejsersnit,ondt i ryggen smertestillende,ondt i ryggen under ribben,ondt i ryggen kan ikke gå,ondt i ryggen stress,ondt i ryggen lungebetændelse,ondt i ryggen ved nyrerne,ondt i ryggen midt på,ondt i ryggen når jeg sidder,ondt i ryggen diskusprolaps,ondt i ryggen sove,ondt i ryggen forstoppelse,ondt i ryggen ved løb,ondt i ryggen når jeg spiser,ondt i ryggen hoste,ondt i ryggen cykling,ondt i ryggen af at sove,ondt i ryggen ligger ned,ondt i ryggen kvalme,ondt i ryggen når jeg nyser,ondt i ryggen og feber,ondt i ryggen influenza,ondt i ryggen træning,ondt i ryggen trækker vejret,ondt i ryggen gravid uge 4,ondt i ryggen trækker ned i benet,ondt i ryggen tidlig graviditet,5 årig ondt i ryggen,ondt i ryggen løb,yoga øvelser for ondt i ryggen,barn 2 år ondt i ryggen,barn 3 år ondt i ryggen,barn 4 år ondt i ryggen,candida ondt i ryggen,clipart ondt i ryggen,crosstrainer ondt i ryggen,gravid uge 14 ondt i ryggen,gravid uge 18 ondt i ryggen,gravid uge 21 ondt i ryggen,gravid uge 22 ondt i ryggen,gravid uge 24 ondt i ryggen,gravid uge 25 ondt i ryggen,gravid uge 26 ondt i ryggen,gravid uge 32 ondt i ryggen,gravid uge 33 ondt i ryggen,gravid uge 34 ondt i ryggen,gravid uge 35 ondt i ryggen,gravid uge 36 ondt i ryggen,gravid uge 40 ondt i ryggen,gravid uge 5 ondt i ryggen,ondt i ryggen 1 trimester,ondt i ryggen 12 år,ondt i ryggen 15 år,ondt i ryggen af at cykle,ondt i ryggen af at gå,ondt i ryggen af at sidde,ondt i ryggen af løb,ondt i ryggen af ny seng,ondt i ryggen af planken,ondt i ryggen af rygning,ondt i ryggen arbejdsskade,ondt i ryggen bag ribben,ondt i ryggen bag skulderblad,ondt i ryggen bilsæde,ondt i ryggen bindevæv,ondt i ryggen blodprop,ondt i ryggen blærebetændelse,ondt i ryggen brændende fornemmelse,ondt i ryggen bule,ondt i ryggen børn,ondt i ryggen cancer,ondt i ryggen creme,ondt i ryggen cykel,ondt i ryggen cykle,ondt i ryggen depression,ondt i ryggen der giver kvalme,ondt i ryggen der stråler ned i benene,ondt i ryggen diarre,ondt i ryggen discus,ondt i ryggen dyb indånding,ondt i ryggen dårlig holdning,ondt i ryggen dårlig seng,ondt i ryggen dødløft,ondt i ryggen efter crossfit,ondt i ryggen efter havearbejde,ondt i ryggen efter yoga,ondt i ryggen facetled,ondt i ryggen feber,ondt i ryggen for blød seng,ondt i ryggen forkert løft,ondt i ryggen forkølelse,ondt i ryggen fysioterapi,ondt i ryggen fysioterapi eller kiropraktor,ondt i ryggen fødsel,ondt i ryggen føleforstyrrelser,ondt i ryggen galdesten,ondt i ryggen gravid uge 10,ondt i ryggen gravid uge 13,ondt i ryggen gravid uge 15,ondt i ryggen gravid uge 20,ondt i ryggen gravid uge 39,ondt i ryggen gravid uge 6,ondt i ryggen gravid uge 7,ondt i ryggen gravid uge 8,ondt i ryggen går ned i benet,ondt i ryggen gør ondt når jeg trækker vejret,ondt i ryggen havearbejde,ondt i ryggen hjerte,ondt i ryggen hovedpine,ondt i ryggen hund,ondt i ryggen hvad kan man gøre,ondt i ryggen hvilken madras,ondt i ryggen hård madras,ondt i ryggen i 3 uger,ondt i ryggen i længere tid,ondt i ryggen i sengen,ondt i ryggen i starten af graviditet,ondt i ryggen infektion,ondt i ryggen ipren og panodil,ondt i ryggen is,ondt i ryggen is eller varme,ondt i ryggen iskias,ondt i ryggen jag,ondt i ryggen kan ikke sidde,ondt i ryggen kan ikke trække vejret,ondt i ryggen kiropraktor eller fysioterapeut,ondt i ryggen koldt eller varmt,ondt i ryggen kontorarbejde,ondt i ryggen kun om natten,ondt i ryggen leveren,ondt i ryggen lige under ribbenene,ondt i ryggen lige under skulderbladene,ondt i ryggen ligge på maven,ondt i ryggen lungekræft,ondt i ryggen mavesyre,ondt i ryggen med stråler ned i benene,ondt i ryggen mellem skulderblade,ondt i ryggen morgen,ondt i ryggen mtb,ondt i ryggen muskler,ondt i ryggen når jeg har spist,ondt i ryggen når jeg rejser mig op,ondt i ryggen og cykel,ondt i ryggen og nakken,ondt i ryggen og venstre side af maven,ondt i ryggen pga amning,ondt i ryggen pga hoste,ondt i ryggen pga kulde,ondt i ryggen pga seng,ondt i ryggen pga stress,ondt i ryggen piller,ondt i ryggen pludselig,ondt i ryggen prostatakræft,ondt i ryggen psykisk,ondt i ryggen påvirker vejrtrækning,ondt i ryggen racercykel,ondt i ryggen ribben,ondt i ryggen romaskine,ondt i ryggen rygøvelser,ondt i ryggen som ung,ondt i ryggen sovende fingre,ondt i ryggen squat,ondt i ryggen styrketræning,ondt i ryggen svimmel,ondt i ryggen symptomer,ondt i ryggen topmadras,ondt i ryggen trampolin,ondt i ryggen trækker ned i ballen,ondt i ryggen trækker om i maven,ondt i ryggen træthed,ondt i ryggen uden grund,ondt i ryggen udstrækning,ondt i ryggen uge 15,ondt i ryggen uge 18,ondt i ryggen uge 39,ondt i ryggen uge 6,ondt i ryggen under graviditet,ondt i ryggen under højre skulderblad,ondt i ryggen under løb,ondt i ryggen under menstruation,ondt i ryggen ung,ondt i ryggen varmepude,ondt i ryggen ved afføring,ondt i ryggen ved gang,ondt i ryggen ved nysen,ondt i ryggen ved ribben,ondt i ryggen yoga,ondt i ryggen zoneterapi,smerter i ryggen efter rygmarvsbedøvelse,yoga mod ondt i ryggen,zoneterapi mod ondt i ryggen,2 årig ondt i ryggen,3 årig ondt i ryggen,4 årig ondt i ryggen,9 årig ondt i ryggen

Kurv

×

Powered by: Shopland.dk