Rygstøtten til ondt i Ryggen Unisex-Magnetisk

4.80 (18 Reviews)
1-2 dages levering til Mundbind, Beskyttelsesvisir, Håndsprit etc.
Se indkøbsvogn
Sikker betaling
Produktbeskrivelse
Product Details

Rygstøtten Holdningskorrigerende støtte- Magnetisk

Svage muskler og dårlig arbejdsstilling er de hyppigste årsager til rygsmerter.

  • Rygstøtten Holdningskorrigerende støtte Hjælper dig med at rulle skuldrene tilbage
  • Aktiverer underaktive muskler i din øvre ryg
  • Støtter din lænd i situationer hvor den kan belastes
  • Sørger for at holde din krop i den bedst mulige holdning, selv når du ikke tænker over det
  • Holdningskorrigerende støtte Øger din holdningsbevidsthed, så du bliver mere opmærksom på din kropsholdning

Rygstøtten aflaster ryg og skuldre ved at fordele belastningen til et større område og dermed lette trykket på smertefulde områder. Samtidig tvinger det dig til en bedre holdning af rygsøjlen, så belastningen på den bliver mindre.

Den holdningskorrigerende vest er behagelig at have på og kan sagtens bæres under tøjet uden det kan ses og kan benyttes på arbejde, under sportsudøvelse eller ved husligt arbejde derhjemme.

Rygstøttevesten kan justeres så alle kan passe den og passer til både til mænd og kvinder.

Ondt i ryggen

Svage muskler og dårlig arbejdsstilling er de hyppigste årsager til rygsmerter. Ondt i ryggen kan oftest klares med håndkøbsmedicin og rygøvelser. Det hjælper ikke at lægge sig i sengen og vente på at det skal gå over. Det hjælper at bevæge sig som du plejer.

Ondt i ryggen dækker over smerter, ømhed, stivhed eller ubehag i ryggen. Sygdommen har mange forskellige navne: hold i ryggen, lumbago, iskias, myoser og slidgigt i ryggen.

Ondt i ryggen er så almindeligt at det er en folkesygdom. I løbet af en 2-ugers periode har hver tredje person ondt i ryggen. Sygdommen forekommer hyppigst hos kvinder og hyppigst i den erhvervsaktive alder.

Der er mange årsager til, at du kan få ondt i ryggen. Rygproblemer kan være arvelige – rygsmerter forekommer oftere i nogle familier. Din arbejdsbelastning er af stor betydning. Hårdt fysisk arbejde med mange tunge løft, gentagne kropsvridninger, helkropsvibrationer (ved brug af trykluftbor) og stillesiddende arbejde i længere tid kan alt sammen føre til ondt i ryggen. Din fysiske kondition er også af stor betydning. Overvægt og svage muskler kan medføre, at du får ondt i ryggen. Det er ofte en kombination af flere forhold, der giver rygsmerter. Fx vil en overvægtig person med svage bug- og rygmuskler samt et arbejde, der involverer mange tunge løft, med stor sandsynlighed få ondt i ryggen.

Årsager til ondt i ryggen

Hold i ryggen. Lumbago. Ischias. Myoser. Skæv ryg. Lige ryg. Hekseskud. Diskusprolaps . Ja, der popper masser af forskellige betegnelser op, når vi taler ondt i ryggen. Dette er udtryk for, at det ofte er vanskeligt eller umuligt at sige, hvad det helt præcis er, der giver besværet.

Selv med de mest avancerede undersøgelsesmetoder, fx scanning, kan lægerne langt fra altid sige med sikkerhed, hvorfor ryggen gør ondt. Ryggen og rygsøjlen består af et utal af forskellige væv, som alle i princippet kan overbelastes, gå i stykker og så gøre ondt.

Her ser du en liste med nogle af de betegnelser, som du ofte støder på:

  • ”Akut hold” eller ”hold i ryggen” – et eller flere af rygsøjlens små led, facetleddene, har sat sig fast. Måske en forstuvning af et led. Eller en overbelastet muskulatur, som kramper sammen. Rygsøjlens bruskskiver, dikcusskiverne, kan også være involveret.
  • ”Hekseskud” – er et andet ord for pludselige smerter, ”akut hold”, i den nederste del af ryggen.
  • ”Facetsyndrom” betyder, at det drejer sig om et eller flere af rygsøjlens små led, facetleddene.
  • ”Ischias” – betegner smerter fra nederste del af ryggen, lænden, som trækker nedefter til balden og måske bagsiden af benet. Her løber den store ischias nerve. Meget forskelligt kan genere nerven, så betegnelsen siger ikke noget præcist om selve årsagen.
  • ”Diskusprolaps” – en af rygsøjlens bruskskiverne, diskusskiverne, buler ud eller noget af skivens bløde kerne er blevet presset ud og ligger nu udenfor skiven.
  • ”Lumbago” – er andet ord for ondt i ryggen, typisk længerevarende smerter.
  • ”Slidgigt i ryggen” – fortæller at bruskskiverne og leddene i rygsøjlen er slidte. Det sker hos alle, men udløser ikke problemer hos alle. Nogle kan være meget slidte, uden at det gør ondt.
  • ”Myoser” eller ”muskelspændinger i ryggen” – muskler reagerer med spændinger på grund af overbelastninger, som både kan være af fysisk art, fx mange løft, og psykisk karakter, fx problemer i parforholdet.
  • ”Rund-rygget” – betyder at rygsøjlen bøjer mere forover end normalt. Typisk et problem med holdningen, men det kan også skyldes, at nogle af rygsøjlens knogler er kileformede. Det sidste kaldes ”Scheuermanns syndrom”.
  • ”Skæv ryg” – er naturlige skævheder i rygsøjlen. Sideværts krumninger kaldes også scolioser. Stort set alle har nogle skævheder, så de behøver ikke at give problemer.
  • ”Lige ryg” her er rygsøjlens krumninger, S-formen, som ses fra siden, rettet ud. Helt eller delvist. Lige ryg giver en lidt mere sårbar ryg på grund af de manglende krumninger.
  • Forstuvninger og fiberspræninger kan ramme ryggens led og muskler ved pludselige overbelastninger, for eksempel fald eller tunge løft.
Our reviews are verified for authenticity

Kurv

×

Powered by: Shopland.dk